Bedankt voor je aanvraag!

We komen zo snel mogelijk terug op je aanvraag! In de tussentijd hebben we hieronder een handige pagina om zelf ook een GIFjes expert te worden en om nog meer voorbeelden te bekijken wie je voor zijn gegaan!

Val op online

Het inzetten van een GIF als bedrijf is ontzettend krachtig. In principe is de informatie die je verstuurd, via zowel social media als je website vrij statisch. Een GIF, zowel als video als animatie, beweegt en trekt daarom de aandacht. Omdat mensen sneller iets zien wat beweegt trek je hierdoor de aandacht. Daarnaast kun je een GIF op verschillende platformen inzetten, waardoor dit extra aandacht oplevert voor jouw merk, bedrijf of onderneming.

Online bekendheid

Door het inzetten van een GIF verhoog je automatisch je online bekendheid. GIFjes worden namelijk veel gedeeld op het wereldwijde web. Bijvoorbeeld via apps als WhatsApp, Instagram en Facebook. Doordat jouw GIF ook door anderen gebruikt kan worden verhoog je automatisch je online bekendheid. Er worden dagelijks meer dan 7 miljard GIFs bekeken. Een gigantisch aantal. Ter vergelijking: de aarde heeft 7,7 miljard inwoners.

Tijd voor iets anders

De gemiddelde consument wordt moe van alle banners en reclame-uitingen op websites. Dit gaat zelfs zover dat heel veel mensen het niet eens meer zien. Waar online reclames vroeger juist heel effectief waren is het nu zo massaal dat men er blind voor wordt. Dit fenomeen wordt ook wel bannerblindheid genoemd. Een GIF is iets anders dan die bewegende reclame-uiting die je op je site hebt staan en aanlevert bij reclameplatformen.

Bouw aan je (online) merk

Door de transitie van offline naar online is het belangrijk om je merk om te bouwen naar een merk dat ook online goed scoort. GIFs zijn een middel om dit doel te bereiken. Naast het op maat laten maken van jouw videoGIF kun je bij ons ook terecht voor andere mogelijkheden op het gebied van online groei en marketing. Wil je hier meer over weten? Neem dan ook eens een kijkje op dekeijzeronline.nl.

GIFs voor social media

Naast het inzetten van een GIF op je website of in de handtekening van je e-mail kun je deze natuurlijk ook gebruiken op sociale media. Het is wel belangrijk om te weten dat niet iedere GIF het goed doet op iedere vorm van social media. Dit komt door het type gebruiker dat op deze platformen actief is. Zo leggen gebruikers van Instagram de lat voor kwaliteit vrij hoog, zijn Facebook-gebruikers dol op scrollen en is Twitter lang niet altijd het beste platform voor GIFs. Door de komst van social media worden GIFs vaker gezien en meer gedeeld. Zo kunnen GIFs gewoon als reactie dienen onder een Facebook-post of sturen mensen elkaar GIFs om te vertellen hoe ze zich voelen of wat ze aan het doen zijn.

De GIF-toekomst is online

Natuurlijk is de GIF-toekomst online, het is namelijk onmogelijk om een GIF af te spelen in een fysieke reclamefolder. Maar ook de gewone toekomst zal voor een groot deel uit online activiteiten bestaan. Online shoppen, online boodschappen doen en steeds meer contact via sociale media. Het is iets wat de laatste jaren al een flinke groei heeft gemaakt, maar wat ook de komende jaren nog door zal zetten. Echter zijn er nog niet veel bedrijven die hebben ingezet op de opkomst van de gepersonaliseerde GIF in hun communicatiekanalen. Waarom zou je nog wachten als je nu nog tot de early adopters kunt behoren?